top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverWilfred van der Greft

De WHY centraal in je verhaal

Steeds meer bedrijven verkopen hun missie, niet hun product, en kiezen bewust voor maatschappelijke doelen in hun marketingstrategie.

 

Unilever heeft verschillende merken, zoals Dove en Ben & Jerry's, die maatschappelijke doelen verbinden aan hun kernboodschap. Het merk Dove communiceert de WHY, lees een hoger doel, het versterken van zelfvertrouwen van vrouwen. Vrouwen helpen milder over zichzelf te oordelen, zichzelf meer te accepteren en hen weerbaar te maken tegen verkeerde voorbeelden op social media. Daarbij is het Dove haar missie is om ervoor te zorgen dat de volgende generatie opgroeit met een positief beeld over zichzelf en hun uiterlijk en hen te helpen hun eigenwaarde te verbeteren, zodat ze het beste uit zichzelf kunnen halen. 



De WHY integreren in je communicatie is natuurlijk geen truc op zich, maar moet je ook waarmaken. Dove maakt dit waar middels het Dove Self Esteem project, waarmee ze wereldwijd al bijna 100 miljoen jonge vrouwen hebben bereikt, zie video.

 

Na kijken van dit filmpje heb jij een heel ander beeld van Dove en kies je wanneer je voor het schap staat sneller voor de fles van Dove dan een ander merk. Je gevoel is geraakt en dat is sterker dan welk rationele eigenschap of fancy verpakking dan ook.

 

Heb jij een bedrijf en heb jij jouw WHY gevonden? En weet jij hoe jij dit kunt waarmaken? Ik zou hier een prio van maken, want bedrijven die zich op deze manier positioneren en acteren zijn sociaal en ook vaak winstgevend.

13 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page